måndag 14 juli 2008

Tävlingsrapport Rojarundan

Första gången jag skulle åka med Tomas och det skulle vara nya sträckor kring Fagerhult/Åseda, 3 sträckor 2 gånger.
Vi tog oss upp & efter en stunds väntan (ganska lång stund) så var vi igenom besiktningen och åkte till start & mål för att gå igenom noter och få i sig lite mat, märkte direkt att det inte vart nåt flyt i noterna och började korrigera lite grann, det var länge sedan jag läst A.M:s noter.
Efter att ha skrattat lite åt spektaklet som utspelade sig när Håkan Eriksson & Jan Adolfsson skulle sätta upp ett partytält så närmade sig starten & SS1, där tog det nog inte mer än 1 - 1,5 km innan jag var väck i noterna, det gick kantigt både körningen och min notläsning så efter sträckan var man lagom irriterade och det var bara fram med tipex och en penna, vi skulle ju åka sträckan en gång till och jag chansade på att göra samma förändringar på de andra 2 sträckorna oxå.
SS 2 nu började det hällregna och vi hade inte dagens bästa däck så det for över hela vägen bitvis och Tomas tappade förtroendet för greppet så här hängde vi inte med Janne Adolfsson (målet för dagen var inte att vinna utan att vara före honom), noterna & min läsning stämde bättre men långt ifrån bra.
Ingen service utan direkt på SS3 lika blöt här men försökte Tomas vinna tid genom att låta bli att bromsa i en ! Lyft H2+ Sten Inner så där fick jag skrika lite på honom.
Service: Vi hann inte mycket mer än komma in på servicen förrän jag fick syn på Rescue-bilen med blinkljus på väg ut och inte långt där efter fick vi syn på svart rök i himlen, åskan hade slagit ner & tänt eld på både hus & lada, jaha, då var den sträckan struken tänkte man sen fick vi reda på att maximal otur hade hänt, en olycka på SS3 & brand på SS1, efter en lång väntan så kom iaf. beslutet att vi skulle köra SS 5 & 6.
Nu hade det ju slutat att regna och vi låg efter Janne så nu var det bara att ladda om och ta i utav h*lvete, dessa 2 sträckorna gick betydligt bättre och vi knappade in 11 sekunder på Janne men det räckte inte utan vi fick nöja oss med 4:e plats efter Janne!

Incar från SS 3 finns här

Inga kommentarer: