söndag 26 april 2009

Tävlingsrapport Kongen

Nicke som egentligen skulle åka med Stoffe hade blivit sjuk så då fick jag hoppa in i högerstolen.
Dagen började 5:15, då var man inte så pigg, men ner till Jämjö & få i sig en kopp kaffe & en macka sen bar det iväg mot Kristianstad.
Mycket folk var det som tagit sig ner dit och runt 140 startande var det totalt & 19 startande i klassen.
Tävlingen skulle avgöras på vägarna runt Lönsboda och det var som vanligt grymt krokiga & fina vägar.

SS1 mätte lite över 14km & vi körde ganska bra tyckte vi, jag var lite sen med några noter men vi tappade nog inte så mycket på det, däremot så åkte vi på rattstoppet flera gånger och det var inte många meter det gick rakt, vi tappade ganska mycket tid emot de andra i toppen denna sträcka.

Service.
Kolla över bilen och på med nya bakdäck & ett par Bullens varmkorv i besättningen sen var det vidare.

SS2 var fullständig katastrof vad det gällde noterna, jag tappade bort mig 2 ggr, jag har inte läst Martinssons noter på länge så jag trodde det berodde på mig men en majoritet av startfältet hade problem med noterna denna dag, nåja, lika illa för alla och vi lyckades ändå med en hyfsad tid, som vanligt med Stoffe på dessa vägarna så var det sidorutorna som användes för att se framåt, kanske inte den mest tidsvinnande körstilen men den publikvänligaste, synd att inte det finns "Folkets Röst"

SS3 var en grymt rolig sträcka och här hade vi ett antal Aha-upplevelse, bl.a när Stoffe inte tyckte att det såg ut som ett lyft när jag läste det för honom...där blev en liten flygtur men vägen räckte till när vi landade, sen var det några andra ställen också men det får ni se på incarfilmen senare.

Service, ett par varmkorv till & lite bränsle i Opeln och kolla lite tider, vi hade tappat en hel del så nu bestämde vi oss för att bara ha kul & ta oss i mål.

SS4 var Rickie Borgströms hemmasträcka och han hade hittintills denna dag varit outstanding så att någon skulle rå på honom här var väl inte en chans och så blev det, han hade 11 sekunder tillgodo på närmsta i klassen, vi gjorde som vi gjort sträckorna innan, använde sidorutor & fulla rattutslag genom så många svängar som möjligt.

SS5, sista sträckan för dagen, det kändes som om vi bara skulle lotsa oss till mål nu, Stoffe och jag hade inte kommit imål en tävling ihop sedan Anderslöv 2008, vi laddade på rätt hyfsat och tog oss i mål, vi hade jävligt roligt denna sträcka med.

In till slutmålet och hälsa på allihopa & sen tänkte vi lassa och åka hem då kom dom & sa att vi skulle får pris, 5:e plats i klassen & 12:a totalt hade det blivit ändå, så vi blev väldigt förvånade och glada över detta!
Vinnare i klassen blev Rickie Borgström & Joakim Nilsson som vann alla fem sträckor denna dag!
Bara att lyfta på hatten & gratulera till en fin körning!

För Stoffe & mig så kändes det ändå som en vinst att få komma i mål och på en bra placering!

Incarfilmer från SS2, 3 & 4 kommer snart.

Inga kommentarer: